Artikkel I Dagbladet torsdag 21. september 2006 angående prisoversikt av tannleger:

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/09/21/477449.html

 

Artikkel i Dagbladet torsdag 21. september 2006 angående å velge riktig tannlege:

Torsdag 21.09.2006, 12:53

Spar tusener hos tannlegen


GAP OPP:
Inger Saupstad er ikke like opptatt av pris som kvalitet. I stolen hos tannlege Kristin W. Haugstoga i Oslo skal hun trekke en tann og få laget en bro.
Foto: OLE C.H. THOMASSEN

- PRIS TELLER LITE FOR FOLK FLEST

- De færreste er «prisshoppere», folk flest velger tannlege etter anbefaling av andre, mener Kristin W. Haugstoga ved Grefsen Tannlegepraksis. Nye pasienter er mer opptatt av pris enn andre, særlig unge mennesker.

CHRISTINA HALVORSEN, MARIANNE MOSENG, LINN HANSSEN, MERETE LANDSEND, RALF LOFSTAD

- (Dagbladet.no): - Pasientene skal vite hva de går til, slik at de ikke føler at de blir bondefanget. Ofte er det vanskelig å forutsi hvor mye en behandling vil koste, men målet vårt er alltid å gi pasienten en viss pekepinn, sier Haugstoga.

- Det tok mye tid å besvare henvendelser i telefonen og på e-post, så vi sparer mye tid ved å gjøre prisene lett tilgjengelige for pasientene, sier daglig leder Knut Harald Granheim. Ved Grefsen Tannlegepraksis jobber det fire tannleger, en tannhelsesekretær på fulltid og fire tannhelsesekretærer i deltidsstilling.

- Vi syntes ikke det var riktig å gi pasientene et prissjokk ved å øke prisene, sier Haugstoga. I Dagbladets pristest havner Grefsen Tannlegepraksis midt på treet når det gjelder bleking av tennene, mens de ligger lavt i pris på rotfylling.

- Vi synes det er viktigere å være rimelig på høyst nødvendige behandlinger, som folk faktisk trenger. I motsetning til tannbleking, som er en kosmetisk behandling som ingen må ha, sier Haugstoga.

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/09/21/477435.html

 

Artikkel i Aftenposten tirsdag 31. januar 2006 refererer til følgende tabell om pristest av tannleger:

http://www.aftenposten.no/forbruker/pengenedine/pengebruk/article1209515.ece

 

Artikkel i Aftenposten tirsdag 31. januar 2006:

Publisert: 30.jan 2006 kl.00:37

- Unge sjekker oftere prisen

Espen Hildrup har gått til tannlegen på Grefsen i alle år, og tenker ikke spesielt mye på pris. Tannlege Kristin W. Haugstoga sier de prøver å holde et lavt prisnivå.

FRØYDIS BRAATHEN

- Hele familien min har gått hit i alle år, også da det var en annen tannlege som holdt til her, sier Espen Hildrup.
Denne gangen må han rotfylle en tann hos tannlege Kristin W. Haugstoga, som sammen med Knut Harald Granheim har drevet Grefsen Tannlegepraksis i to år.


Espen Hildrup gaper tillitsfullt opp for Kristin W. Haugstoga, som tok over tannlegeklinikken på Grefsen for to år siden.
FOTO: SVEIN ERIK FURULUND

- Vi prøver å holde oss på et lavt prisnivå, spesielt på tjenester som er en viktig del av tannhelsen. Tannbleking, som er en mer kosmetisk behandling, har vi kanskje ikke like lav pris på. I tillegg hadde den forrige tannlegen som holdt til her, et lavt prisnivå, sier Haugstoga.

Tillit viktig.
Hildrup mener tillit og en hyggelig tannlege er viktigere enn pris.

- Jeg kjenner stedet, og har tillit til tannlegen. Alt i alt synes jeg ikke tannleger er dyrt i forhold til andre ting vi bruker penger på, sier han og smiler til Haugstoga.

Hun på sin side synes det er vanskelig for pasientene å orientere seg om priser, og tror at unge pasienter sjekker dem oftere enn eldre.

- Det er én grunn til at vi har lagt ut en prisliste på Internett. Det sparer oss dessuten for mye tid, sier Haugstoga.

http://www.aftenposten.no/forbruker/pengenedine/pengebruk/article1209516.ece

 

Artikkel i Aftenposten mandag 24. januar 2005 refererer til følgende tabell om priser hos tannlegen:

 


Kjelsåsveien 7 - 0488 OSLO - Telefon: 22 22 42 00 - Telefaks: 22 15 29 00 - E-post: post@tannlegepraksis.no E-post

 

 
 
 

 

Timebestilling
22 22 42 00

 

 

Åpningstider:

Mandag-Torsdag
Fredag
lørdag

08:00-20:00
08:00-16:00
09:00-14:00

* Tar imot nye pasienter
* Akutthjelp